EDBcentralen beskriver hvordan dagliglivet foregår i en - ikke nærmere navngivet - IT-organisation af en vis størrelse.
Serien har eksisteret siden 2014 og startede i det små som en forsøg på karikere uforståelige eller mærkelige beslutninger eller adfærd.
Som så meget andet, så kan tingene jo gribe om sig og tage lidt overhånd. Der er derfor nu produceret et stykker over 2K striber.
Organisationen EDBcentralen beskæftiger sig både med udvikling og drift af IT-services. Der er både interne og eksterne leverandører og til tider både besværlige og inkompetente kunder.
Derfor vil der både opstå problemer med den daglige IT-drift, klager fra kunderne og "udfordringer" med at få de forskellige - ofter problemfyldte eller kuldsejlede - IT-projekter gennemført.
I EDBCentralen vil der jævnligt forekomme referancer til alskens metoder, teknologier, målinger, organisationsstrukturer og en lang stribe af både buzzwords og øvrig bullshit.
Der kan derfor være en blanding af nørderi og almindeligheder, men også humor og satire over den måde organisationer generelt fungerer på. Medarbejdernes forståelse for dagligdagen og specielt ledelsen - som sikkert enten har været været på managementkursus, er nyuddannet fra Handelshøjskolen, eller har talt med en "konsulent" - bliver taget under behandling.
Det er også muligt, at de bare har været i branchen så længe, at de ikke længere kan høre forskel.
ENHVER LIGHED med nulevende eller afdøde organisationer og/eller personer er utilsigtet.
Det kan dog ikke helt afvises, at der kan være genkendelige elementer fra såvel nulevende som tidligere eksisterende. Måske er elementerne også set i andre brancher end IT-branchen.
Velkommen til det virkelige liv.
Rigtig god fornøjelse!